20 Şubat 2011 Pazar

Önemli olan X'e ne değer verdiğin

Hayatımın her döneminde işittiğim o klasik cümle: "kimseye hakettiğinden çok değer vermeyeceksin!"... Herkes bunu söyler zaten. Aynı sözü 10 yaşında duyduğumda da anlamını kavrayabiliyodum ben 19 yaşındayım hala aynı anladığım şey. Ama o zamandan bu zamana, kavrayamadığım şey 'birine ne  kadar değer vereceğimi nerden bileceğim?'idi. Ne birisi çıkıp bunu yanıtlayabildi hayatımda, ne de ben bir yanıt bulabildim. Ve her seferinde haketmeyen o insanı cımbızla çekip baş köşeye oturttum beynimde, kalbimde..Bu cımbızla seçilmiş kişi dostum, arkadaşım yada sevgilim olsun, istisnasız anlamadı değerini hiç.Değer vermeyi bi yana bırakalım üstüne üslük güvendim 5 para etmeyecek o insana.Zaman zaman 'acaba sorun bende mi?' diye sorup kendimden süphe etmemde cabası. Nitekim sorun onlarda çıktı. Neden mi?Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanıydı hep. Ve nedendir bilinmez o tilki hep gecikti ve dükkanın kapısına kilit vurduğumda döndü geri. Ama iş işten geçmişti tabiki... Her ne kadar haketmeyenlere değer verme hatasına düşsemde bir kaç kez, aynı kişiye aynı değeri vermedim hiç.Belkide verdim ama o bunu asla bilmedi. Çünkü bilmeyi dahi haketmedi.
Sanki bütün değer verdiklerimden,güvendiklerimden,sevdiklerimden kazık yemiş havasına girsemde aslında 2-3 kişiyi geçmez sayıları. Yani aynı hatayı yapmamayı öğreniyor insan zamanla.Gerçi insanın kendini aptal hissetmesine neden olan o duygu ve 'ben X'e nasıl değer verdim?'sorusu hep yer ediyor içimde. Ama bi yandan da kimlere güvenebileceğimi görmüş oldum. Gerçekten o değeri hakedenleri çekip ayırdım bu kez çımbızla.Kim bilir belkide değer verip güvenmekle hata yaptıklarım sayesinde kimlere değer vereceğimi, güveneceğimi keşfettim.İşte bu nedenle ben size haketmeyen insana değer verin ki hakedenleri bulabilesiniz diyorum. Çünkü kime ne kadar değer vericeğinizi ancak bu şekilde bulabilirsiniz.
İş matematikte saklı...Önemli olan X'e nasıl değer verdiğin değil, X'e ne değer verdiğin. Kısacası probleminiz belliyse şıkları yerine koyup denersiniz ve probleminiz çözülür. Eğer bu yöntemle çözülemeyecek bir soruysa, geçin gitsin. Dünyada başka soru mu yok?

2 yorum:

  1. Ben bugüne kadar deger verdim de ne oldu hep kaybettim haklısını bundan sonra deger falan vermek yok sadece şıkları denemek var:):)

    YanıtlaSil
  2. resim de cuk oturmuş ya ahahah:D

    YanıtlaSil